maandag 6 december 2010

Naweeën

Het heeft zeker een week geduurd om "te bevallen" (loslaten)  van mijn reis naar Afrika .

Gezien het een intense en diepgaande ervaring was , kan je je geest niet zomaar overschakelen op iets anders . De gebeurtenissen zinderen nog na en je gedachten hebben de neiging rond te malen in je hoofd...

Er zijn dingen die ik mis : de taferelen van werkende vrouwen : of het nu koken , wassen , of afwassen is...;
kinderen die naar je toelopen wanneer je gedurende gans de dag afwezig was , en blij zijn je weer te zien ; de aangename menselijke warmte wanneer we bij elkaar zitten ; de glimlach die mensen op hun gelaat toveren , wanneer je naar hen glimlacht ; de spontaneïteit van mensen als je zelf spontaan bent ; de warme muziek die mijn kamer binnendrong zowel overdag als 's nachts ; de lekkere beignets , erwtenbolletjes , bananen enz...; de overvolle taxi's waarin we als pakketjes op elkaar plaatsnamen ; de woorden merci en vraiment ; de hitte waardoor je dag en nacht bezweet bent ; de eenvoud van het leven.....

Ik kan enkel dankbaar zijn bij zoveel goeds en ik neem het voornemen dit alles mee te brengen naar België om er ook hier wat van achter te laten.

Tot ziens RCA!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten