zondag 24 oktober 2010

De reisroute

Ik vertrek vanuit mijn geliefde "Pajottenland", om er in Halle zondagochtend vroeg de trein naar Brussel-zuid te nemen.

Vandaar de TGV naar Parijs Charles De Gaulle (de vliegtiketten waren er goedkoper), en zo naar Tripoli.

Na een tussenlanding van 3u vertrekken we vanuit Tripoli richting Bangui, hoofdstad van de Centrale Republiek Afrika.

Het is laat als we toekomen: ongeveer 23u.

De eerste 2 weken verblijf ik in Bangui, om de hoofdstad en omstreken te verkennen.

De dochter van een vriend is zo gastvrij mij er in haar woning te ontvangen.
En ja, gastvrijheid wordt hoog in het vaandel gedragen in dit land: zijzelf neemt speciaal 10 dagen verlof voor mijn komst.

Hierna trekken we het woud in van Bangandu...

Wat me hier te wachten staat lezen jullie later ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten