maandag 25 oktober 2010

"De wijk Matongé" in Brussel

Je hoeft zo ver niet te reizen om je in Afrika te bevinden.

Gezien ik écht wel één Afrikaans pak wilde (wikkelrok met blouze) ben ik naar de Matongéwijk in Brussel (Naamse poort) getrokken.

"Het is er niet meer wat het was", vertellen Afrikaanse vrienden mij...Je kan er niet meer rustig rondkuieren met een veilig gevoel...Dus zorgde ik voor begeleiding.

We gaan de eerste beste winkel binnen waar Afrikaanse wikkelrokken te koop zijn.

Ze hebben toch echt wel oog voor schoonheid en kleur, de Afrikanen: wikkelrokken in geuren en kleuren, met alle soorten tekeningen op.
Prachtig, alleen al om te zien.

Ik spring het pashokje in, en trek een gele rok en blouze aan. Het past mij helemaal en...nu voel ik mij echt Afrikaanse...

De winkeldame helpt me nog even met de "hoed" opzetten, zoals alleen Afrikaanse dames dit kunnen.
Ja..., dit is het helemaal.

Mijn hart is verkocht, en dus ook het ensemble. Ik neem het mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten