donderdag 21 oktober 2010

"Malariapillen en geïmpregneerde muggenetten"

Het is een hele voorbereiding een reis naar Afrika.

Zeker voor iemand zoals ik, die niet snel voor het minste (en het grootste) een "pil" neemt.

Maar nu kan ik niet anders...gezien we het woud intrekken , en ik dus héél veel kans heb om gestoken te worden door muggen besmet met het virus dat malaria verwekt.

Het doet wel even nadenken...

Dus ik besluit met de "lariampil" te starten. Er staat wel een hele waslijst van nevenwerkingen vermeld op de bijsluiter. Dit doet me aarzelen...maar ok, het moet...

Die nacht heb ik minder goed geslapen en vreemde dromen gehad : het zijn straffe "pillen".

Verder heb ik ook een in vaktermen genoemd "geïmpregneerd muggenet" aangeschaft , om mezelf tijdens de avond , nacht en vroege ochtend te beschermen.

Een heel andere manier van doen, dan we hier thuis gewoon zijn...

Ik denk: "Laat de mugskes" maar komen!

1 opmerking:

  1. dagMarianne,
    Ik zie aan het landschap dat jij het waarschijnlijk bent van op onze spaanse les. Hoe gaat het met je??? Reeds geaclimatiseerd. Het zal wel degelijk iets anders zijn an in België, waar het nu voor het ganse weekend pijpestelen regelt met alle gevolgen vandien.
    Ik wens je veel succes met je onderneming in Africa. Aan je denkend en hopend dat we iets van je zullen horen geef ik uit Belgenland een dikke knuffel ook van Joost

    BeantwoordenVerwijderen