donderdag 31 mei 2012

C'est des histoires...!

Zoals iedere reiziger die naar het buitenland vertrekt, begeef ik mij naar de ambassade van Congo, Brazzaville om er mijn visum in orde te laten stellen.
Een boel papieren werden gevraagd: van getuigschrift van "goed gedrag en zeden" tot een bewijs van waar en wie je logeert in Brazzaville.

Telefonisch was de kostprijs 80€; op de ambassade 85€. Blijkt dat de dame aan het onthaal zwanger is (misschien voor een kleedje voor haar ongeborene...?)...

Dit voor één 'entrée' (één toegang).
Indien ik naar een andere stad in het land wil reizen, bijvoorbeeld Pointe Noire, verhoogt de kostprijs van het visum tot boven de 100€... Ik stel mij binnensmonds de vraag of dit wel klopt? Nee, één 'entrée' is voldoende , zeg ik haar.

Na mijn thuiskomst, controleer ik het gezegde naar waarheid bij mijn 'onthaaldame'. Klopt dit, dat je voor reizen binnen het land méér moet betalen...?
Haar antwoord is duidelijk: "C'est des histoires!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten